Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af My1202, 10/7 2021, 23:00 (1230 dage siden) @ larsht

Så var viljen til stede kunne man givet lave Aarhus H og omtalte bro klar til 2024, senest 2025.

Nu er det ikke kun Frederiksgadebroen, som skal gøres noget ved. Det er fra Frederiksgadebroen, Bruuns Bro og hele vejen med perronhalerne og under vandrehallen , hvor der skal skaffes plads til køreledning. Og perroner skal forlænges og spornettet skal ændres, så der kommer mere kapacitet. Men det projekt kommet meget sent i gang...

Men viljen mangler nok.

Det er ikke vilje, men omfang... Prøv at kigge på dokumenterne på https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Kommende-baneprojekter/Ombygning-af-Aarhus-H


Nu er der så tvivl om hvad eller hvilke broer der er tale om.:-(

Men i det link du henviser til er projektet skåret fra 7-8 år til 2-3 år.
Så det var i realiteten muligt at være klar senest 2025.
Så det er nok viljen eller måske evnerne der er problemet?:-|


Pssst - bevillinger


Penge ja - men det er vel stadig vilje og evner?
Man er åbenbart ikke dygtig nok til at vinde gehør for de planer man har eller måske har man fir mange gange lovet mere end hvad pengene rakte til!


Som skrevet andetsteds - hvis de bevilgende politikere bevilger midlerne og siger at projektet SKAL udføres, så udføres det skam.

Så har man problemer med fremdriften, så husk at kontakte dine politikere - det er der hunden ligger begravet ;)

Ikke helt rigtigt!

Der er nogle som forinden leverer projekter som politikerne kan tage stilling til!

Og embedsværket i såvel ministerier som de talrige styrelser nogle mener er nødvendige for at udarbejde de mange Excelark er åbentlys ikke opgaverne voksne!

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Veterantog kalenderDSB EA3001

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak