Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af steenth, 6/7 2021, 09:54 (1237 dage siden) @ Fwronah

Der skulle komme strøm på strækningen i år. Men der kommer først for alvor el-tog, når Nivå-togsystemet fra K23 (december 2022)...


Kunne man i realiteten ikke benytte EB+dobbeltdækker eller IR4 til at køre løbene på Køge-Næstved, når der kommer strøm på?

EB og dobbeltdækker er overkill på den strækning - der vil være for mange tomme pladser. Og pt. er det kun enmandsbetjente tog på strækningen. Og dobbeltdækker kræver en mand mere. Og der er endnu ikke IR4 togsæt med ETCS.. Og IR4 har 100 siddepladser mere end IC3, som er svært at udnytte på den strækning. Derudover der samdrift med tog syd for Næstved, hvor der ikke kommer el-drift før den nye bro over Storstrømen er færdig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalenderBillige jernbane T-shirts

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak