Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af steenth, 8/7 2021, 03:03 (1233 dage siden) @ UTJ

- Århus-Ålborg åbnes for eldrift samtidig med Fredericia-Århus.

Flaskehalsen er mest at Aarhus H skal ombygges for at bane vejen for el-drift....


Ja, vi venter på "Fremtidens Aarhus H".

.
Nej, det er da signalprogrammet som er det som bestemmer elektrificeringen til Århus - immuniseringen vil jo koste det samme som en Kattegatforbindelse , har vi fået at vide.

Imellem Aarhus og Aalborg kommer nyt signalsystem før ombygningen er færdig. På Aarhus - Fredericia kunne de godt tage nyt signalsystem i brug før de er færdig i Aarhus hvis ikke de skulle tage hensyn til IC4. Men ombygningen af Aarhus er det sidste som bliver færdig for at kunne tage køreledninger ibrug.

Måske ville batteritog alligevel være en god idé så man kan køre på el mellem Aalborg og Århus og så mellem Århus og Fredericia på batterier inden man fortsætter på el igen til København - en rigtig god dansk løsning.

Det er svært at få leveret togsæt på den korte tid, der er brug for det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak