Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)
- Århus-Ålborg åbnes for eldrift samtidig med Fredericia-Århus.
Flaskehalsen er mest at Aarhus H skal ombygges for at bane vejen for el-drift....
Ja, vi venter på "Fremtidens Aarhus H".
.
Nej, det er da signalprogrammet som er det som bestemmer elektrificeringen til Århus - immuniseringen vil jo koste det samme som en Kattegatforbindelse , har vi fået at vide.
Imellem Aarhus og Aalborg kommer nyt signalsystem før ombygningen er færdig. På Aarhus - Fredericia kunne de godt tage nyt signalsystem i brug før de er færdig i Aarhus hvis ikke de skulle tage hensyn til IC4. Men ombygningen af Aarhus er det sidste som bliver færdig for at kunne tage køreledninger ibrug.
Måske ville batteritog alligevel være en god idé så man kan køre på el mellem Aalborg og Århus og så mellem Århus og Fredericia på batterier inden man fortsætter på el igen til København - en rigtig god dansk løsning.
Det er svært at få leveret togsæt på den korte tid, der er brug for det.