Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af Niels Bak, 9/7 2021, 11:05 (1231 dage siden) @ My1202

Helt lavpraktisk. Kan IC4 ikke trækkes til Aarhus fra f.eks. Fredericia med et el-lokomotiv?

Jo da.
Så er det bare uden passagere i IC4.
Men DSB kan nok finde en EB til en sådan færgefart.


Jamen hvad er så problemet?
Det er da en dårlig undskyldning for ikke at få el-tog til Aarhus at henvise til IC4 skal kunne køre selvstændigt på værksted.

fx at eltog kun kan komme til Frederiksgadebroen 200 m fra Århus H indtil denne er ombygget, så der er plads til køreledninger.

Så før Århus H-ombygningen er færdig, så kan der ikke køre el Fredericia-Ålborg. Derfor skal der bruges diesel. Og det er der brug for IC-4 tog til, som ikke har og ikke bliver indrettet til nyt signalsystem, da de skal skrottes så snart trafikken i Østjylland overtages af eldrevne tog.

Så i det her tilfælde nytter alverdens validatorer og immunisering ingenting. Du kan immunisere alle de gamle signaler du vil - så længe der ikke er køreledninger på Århus H, så er det inderligt overflødigt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere
DSB MZ1403

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak