Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)
Helt lavpraktisk. Kan IC4 ikke trækkes til Aarhus fra f.eks. Fredericia med et el-lokomotiv?
Jo da.
Så er det bare uden passagere i IC4.
Men DSB kan nok finde en EB til en sådan færgefart.
Jamen hvad er så problemet?
Det er da en dårlig undskyldning for ikke at få el-tog til Aarhus at henvise til IC4 skal kunne køre selvstændigt på værksted.
fx at eltog kun kan komme til Frederiksgadebroen 200 m fra Århus H indtil denne er ombygget, så der er plads til køreledninger.
Så før Århus H-ombygningen er færdig, så kan der ikke køre el Fredericia-Ålborg. Derfor skal der bruges diesel. Og det er der brug for IC-4 tog til, som ikke har og ikke bliver indrettet til nyt signalsystem, da de skal skrottes så snart trafikken i Østjylland overtages af eldrevne tog.
Så i det her tilfælde nytter alverdens validatorer og immunisering ingenting. Du kan immunisere alle de gamle signaler du vil - så længe der ikke er køreledninger på Århus H, så er det inderligt overflødigt.