Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af steenth, 6/7 2021, 08:58 (1235 dage siden) @ Peter Christensen

Lidt nedslag i anlægsrapporten.

- elledninger mellem Ro-Hk vil hænge i 2-3 år inden de bliver brugt til deres formål.
Da BDK åbenbart er presset på pengepungen, så håber BDK at bevillingen til immunisering kan frigives til at dække "hullet".

BDK har været forbi politikerne og immunisering er opgivet på strækningen pga af pris og mangel på validatorer.

Men der står ikke meget om garantiforpligtigelser på et anlæg, som står og samler støv (og dieselpartikler)....kunne være spændende at vide om anlægget stille og roligt udløber af garanti inden det reelt bliver brugt.
- elektrificering Hk-Kb planlægges stadig. Det må vel betyde at tanken om batteritog på Vestsjælland er "død"?

Det er del af instrukturplanen 2035 at man opgiver batteritog her... Hvis der skulle være batteritog til Kalundborg, så kræver det en omlægning af togsystemet på strækningen helt til København med særskilt materiel.....

Jeg har bemærket at visse lider af overdreven rækkeviddeangst når talen falder på batteritog og med dette i tankerne, så er det ikke overraskende at arbejdet med elektrificering af hele strækningen forsætter.

Man forsætte i det jyske, hvor afstande er længere og hvor det er lettere at håndtere en flåde af batteritog..

- Århus-Ålborg åbnes for eldrift samtidig med Fredericia-Århus.

Flaskehalsen er mest at Aarhus H skal ombygges for at bane vejen for el-drift....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak