Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)
Det med de 2 spor, er vel fordi mange skal/skulle fra omegn kommuner til city.
Jeg tænkte nu mere på en model som fx Stockholm, hvor hver Tunnelbana-linje har deres eget sæt spor gennem city. Og mest hentydede jeg til, at Expresstunnellen slet ikke er blevet nævnt af politikerne ;)
Expresstunnellen er ikke gennemarbejdet nok til at det er kommet ind på dagsorden. Det er et interessant studieprojekt, som kræver nogle flere udregninger. Og reelt løser pt. ikke nogen problemer ud fra embedsværks synspunkt, da der er kapacitet nok med de tiltag som er i planen. Men på langt sigt skal deres arbejdes med S-toglinjerne. Og vil Expresstunnellen for mange ting på en gang. Det kunne være at man kun skal omlægge Køge Bugtbanen og Nordbanen, så de bliver skilt ud i et selvstædig system. Men det er bedre at arbejde med flere alternative løsninger...
Det er ikke kun et studieprojekt, flere af rådgiverne har også regnet på den. Det kommer nok frem en dag.