Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statusrapporter, anlægs- og byggeprojekter, BDK, signalprogr (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 10/7 2021, 15:07 (1230 dage siden) @ larsht

Det med de 2 spor, er vel fordi mange skal/skulle fra omegn kommuner til city.


Jeg tænkte nu mere på en model som fx Stockholm, hvor hver Tunnelbana-linje har deres eget sæt spor gennem city. Og mest hentydede jeg til, at Expresstunnellen slet ikke er blevet nævnt af politikerne ;)


Ah, du mener som metroen i København?


Næ jeg mente det jeg skrev.


Så ikke særskilte spor på forskellige linjer som metroen i København?


Jo særskilte spor som på metroen, hvis det er det eneste du kender til.


Så må du jo bestemme dig for hvad du mener - du skriver lidt af hvert jo.....

Det var nu dig der blandede metroen ind i det, fordi du åbenbart ikke kender til Stockholm.

Men vi kunne jo starte med Expresstunnellen, så der var et alternativ til de 2 spor mellem nord og syd på S-banen.


Var det ikke en ide at lave en mere overordnet plan for det københavnske område, herunder Kystbanen, Helgoland, København H og hvordan man trafikerer det, og så lave en helhedsplan i stedet for at hver især har et projekt, som kan optræde som lappeløsning på lappeløsning på lappeløsning?

Jo enig, men det tror jeg aldrig kommer til at ske.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH344
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak