Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen K20 plan - screening fra 2011 (Generelt)

af P.Jensen, 12/4 2019, 08:31 (2052 dage siden) @ Jens Hansen

Hej Jens

Ja derfor vil man have S-tog til Helsingør, men der hvor jeg mener hvor kæden hopper af er at "man" vil have jævnstøms-S-tog og ikke S-tog som er tilpasset til fjerntogsstrøm og perroner. Jeg går ud fra at man i dag kan få S-tog som kan det samme som nuværende men med fjerntogsstrøm.

I en anden tråd blev udtrykt irritation over visioner uden hold i virkeligheden.

Det er ikke en realistisk vision, at ombygge hele kystbanen fra Hellerup og nordud - strøm m.v. men ikke mindst alle perronhøjder. Hvis jeg var politiker og kunne vælge mellem
1. Nye s-tog tilpasset fjernbanen og ingen ombygning og
2. Total ombygning af alle stationer og anlæg nord for Hellerup med en anlægsperiode på mange, mange måneder til X mange millioner kr og alligevel at skulle investere i nye/flere tog
så er valget enkelt.

Man kunne faktisk lade nuværende S-tog køre mod Hillerød og Kystbanen overtage strækningen fra Hellerup til Klampenborg - en strækning som kunne ombygges til overhalingsspor.

Og man får to systemer mellem Hellerup og Valby/Ny Ellebjerg

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak