Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen K20 plan - screening fra 2011 (Generelt)

af mikedk2100, 11/4 2019, 11:53 (2052 dage siden) @ steenth

Og vil man ikke undgå problemet med s-tog hvis man sørgede for at der var 2 s-togsspor i hver retning hele vejen fra København H til Svanemøllen/Hellerup? Men det er måske umuligt at få plads ved Nørreport?

Der er kun behov for 2 S-togspor til Hellerup. Man skal ikke udvide antal tog igennem røret for at kunne betjene Helsingør med S-tog, da man forlænge de nuværende linjer (eller mest sandsynlig lave køreplan om så linjer passer bedst til behovet)

Men bliver det ikke enormt sårbart? I forvejen vælter hele S-tog nettet (bortset fra Ringbanen), når der er problemer mellem Dybbølsbro og Svanemøllen. Trods nyt signalsystem, så vil der stadig være behov for ambulance/politi, tog der bryder sammen, nedrevne køreledninger osv. Som det er nu, er det trods alt 2 adskilte systemer: Selvom S-banen holder stille, så kører Kystbanen (og tog til Roskilde) stadig og omvendt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak