Kystbanen K20 plan (Generelt)
Af hensyn også til kapacitet på hovedbanegården er det langt mere smidigt at lade tog køre igennem og videre til Nivå eller Helsingør.
Tja. Problemet er at stiger antallet af passagerer på S-togene kommer det til at knibe med kapaciteten gennem "røret".
Og alt taler for at antallet af borgere u Hovedstadsområdet fortsat stiger og dermed også behover for intern transport med f.eks. S-toget.
Så pyt med, at der ikke er kapacitet på hovedbanen til at modtage/afsende IC- og regionaltog, hvis den skal fungere som 100% sækbanegård og dermed ikke kan 'komme af med' togene.
Du forudsætter at alt fortsætter som i dag.
Jeg forudsætter ikke noget. Jeg påpeger, at dit forslag har nogle bivirkninger, som skal medregnes.
Men behøver alle lyntog og regionaltog at køre til Hovedbanegården?
Behøver alle S-tog? Dine argumenter er stadig inkonsistente og blafrer i alle retninger. Hvad var det nu du skrev for et par indlæg siden?
"Nej så hvorfor lader vi S-togene fortsætte gennem Hovedbanegården?
Måske fordi det er mest praktisk og der trods alt er nogle som skal videre!"
Men dem der ankommer med regional/ICtog skal ikke videre end til bygrænsen? Monstro ikke der trods alt er nogle som skal videre.
Mange kan køre til Kastrup eller blot til Ny Ellebjerg.
Og dine "nye tog" til f.eks Næstved og Roskilde - er det så tog med lavere hastigheder end de 200 km/h som ellers er planlagt?
Jeg har ikke nævnt et kvæk om nye tog, Næstved eller Roskilde - eller andre steder for den sags skyld. Husk at læse, hvem du svarer, inden du sætter dig til tastaturet..