Kystbanen K20 plan (Generelt)
Man kan omvendt spørge hvorfor ændre spænding og ændre perronhøjde og meget mere?
Hvad er det for en prognose der rækker 30-40 år ud???
Der er ikke nok s-tog til at dække en udvidelse til Helsingør og Roskilde. Der skal alligevel købes en ny type S-tog ind til disse linier. Der er i dag endda ikke nok S-tog til at køre med lange tog i myldretid.
Så der skal købes nye tog under alle omstændigheder - derfor vil købet af nye tog der passer til nuværende spor og stationer (excl. Norhavn) give mere mening end s-tog. Disse tog skal ikke i løsningen længere ud end Næstved via Køge, Ringsted eller Holbæk.
P.Jensen
De nuværende S-tog skal givet udskiftes om 10-20 år.
Men S-tog er alt andet lige en genial måde at flytte rundt på folk indenfor Hovedstadsområdet.
Men at sende tog fra provinsen gennem "røret" til Helsingør- så mange bor der altså ikke i den del.
Givet at der er brug for andre typer af tog på de sjællandske baner fra Nykøbing / Næstved / Kalundborg / Holbæk / Slagelse, men det er et fåtal af disse som skal videre end Hovedbanegården / Ny Ellebjerg.
Så jeg forstår ikke dit argument!