Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen K20 plan - screening fra 2011 (Generelt)

af steenth, 11/4 2019, 09:28 (2053 dage siden) @ KKLD
redigeret af steenth, 11/4 2019, 09:41

Spørgsmålet er besvaret med at det er øresundtogene (Litra ET) som du selv skriver vedligeholdes på Helgoland og dermed de eneste som skal gennem "røret" af hensyn til vedligeholdelse.

Helgoland er også en opstillingsbanegård. Det er ikke alle tog som skal til vedligeholdelse. Og det spornet er ikke plads til andre i Københavns området. Derudover er hovedbanegården umulig som endestationer for mange tog - det tager enormt kapacitet - derfor skal Østerport og Helgoland stadig bruges til at vende tog. Og med S-tog til Helsingør, så er skisen at Hellerup også skal bruge som endestation for tog.

Centralværkstedet skal jo flyttes til Næstved efterhånden som det bliver opført og man får flere El.tog. Ellers skal det jo lukke når de sidste ME'er er væk.

Det, som flyttes til Næstved, er vogne og lokomotiver. El-togsæt skal stadig vedligeholdelses i København på et nyt værksted.


Hvad er det for en skitse du henviser til hvor der er s-tog til Helsingør og Hellerup er endestation regional/fjern?

Trafikstyrelsen lavede i 2011 en screening af S-togsbetjening:
https://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Kollektiv-Trafik/Trafikale-analyser/Screening-af-Stog...
Det er side 43 og frem, hvor der er skitse over sporplaner.

Og vil man ikke undgå problemet med s-tog hvis man sørgede for at der var 2 s-togsspor i hver retning hele vejen fra København H til Svanemøllen/Hellerup? Men det er måske umuligt at få plads ved Nørreport?

Der er kun behov for 2 S-togspor til Hellerup. Man skal ikke udvide antal tog igennem røret for at kunne betjene Helsingør med S-tog, da man forlænge de nuværende linjer (eller mest sandsynlig lave køreplan om så linjer passer bedst til behovet)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak