N uden tender - opsummering

af KimC, 10/11 2014, 13:47 (3676 dage siden) @ henning h087

kunne det tænkes :

at tender N 201 blev udpeget til at blive kontrolvægtsvogn for kørekran 145/6 i 1968 - men fortsatte at køre med lokomotivdel N 201, idet man jo først skulle bruge den i 1971/2 som nævnt i Kim C indlæg.

så derfor kører tender 201 stadig med maskine 201 til udr i 1970

N201 var hensat i en periode af 1968, så man kan godt have truffet beslutningen om at dens tender skulle være specialvogn i 1968, i og med at kørekranen dengang var ny, og man var ved at få diverse rutiner på plads, herunder de to belastningsvogne. Men så blev der åbenbart brug for "hele" N201 i driften, hvilket ikke kolliderede med de oprindelige planer, idet man allerede ved N201's genindsættelse i driften har været klar over at dens genindsættelse ikke ville blive af så lang varighed at det ikke sagtens kunne nås at klargøre dens tender til sit næste formål inden første regelmæssige test af kørekranen forestod.

På den anden side, hvad er kilden til DRM83?

Og så er der spcialvogn 337, først tilegnet sit nye formål som belastningsvogn i 1981 iflg databasen her på siden. Det er 14 år efter leveringen af Kran 146. Tilsyneladende har ingen anden vogn været systematisk brugt til at belaste hjælpekrogen inden 1981.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak