N uden tender - opsummering

af Ole M. Nielsen ⌂, 9/11 2014, 10:42 (3676 dage siden) @ KimC

Måske er tidspunktet, da 201s tender blev omdannet til løftevogn forkert. Måske er det først i 1970. Hvis det er det giver det jo mening i denne sammenhæng og får brikker til at falde på plads. Det giver i hvertfald ikke mening, at 201 får en ny tender i 1968 og at denne bliver "tilbageleveret" i 1970, da maskinen blev hensat.


Kørekran 146 blev leveret i 1967, dette tidspunkt burde være dokumenteret, og således hævet over enhver tvivl. Der er givetvist foretaget en prøvebelastning ifbm. overdragelsen, her har Krupp formentligt brugt sin egen belastning, i hvert fald stod specialvogn 338 ikke til rådighed for opgaven i 1967.
Som nævnt andetsteds, skulle prøvebelastningen foretages hvert 5. år. Ergo har det ingen hast haft med at finde en vogn og jonglere med N maskinetendere i 1968 for at få en vogn der reelt først skulle bruges første gang i 1972. Det har man sagtens kunnet nå i 1970.
Der er sået tvivl om dateringen af billedet med de hensatte maskiner i Fredericia, som er angivet til at være taget i 1968, selvom 1970 forekommer mere sansynligt. Hvis dateringen af ombygningen til specialvogn 338 evt beror på samme kilde, og er forkert, forlarer det faktisk alt.

23/12-1970 stod begge belastningsvogne ved Mdt Fa :

http://www.tog-billeder.dk/fotos/danmark/stationer/Plan-34%20og%2046_Fredericia/1074-4-...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak