N uden tender - opsummering
samme har jeg også konstateret.
og har pløjet DJKs Jernbanen (DSB nyt mm) og DSB Vingehjulet(rullende materiel/maskintjenesten) 1968 - 70 samt diverse DSB sumariske/skematiske oversigter igennem - og intet nævnt om Tjgv 338 - ej heller ikke om at tender xxx er ombygget eller overgået til specialvognene. første gang den ses er i oversigten special-og tjenestevogne 1983 som nævnt af Ole !
så !!!!!!
kunne det tænkes :
at tender N 201 blev udpeget til at blive kontrolvægtsvogn for kørekran 145/6 i 1968 - men fortsatte at køre med lokomotivdel N 201, idet man jo først skulle bruge den i 1971/2 som nævnt i Kim C indlæg.
så derfor kører tender 201 stadig med maskine 201 til udr i 1970
201 står så hensat/udr 1970 i Fa uden tender - sendes til Brande/Bjerringbro 1971 og sælges.
og dernæst hvilke tendere ( som kom til DK ) blev lavet i 1943 ved Haine SP - såfremt opl er korekte !
altså - at Tjgv 338 er tender 201 og har været koblet med maskine 201 til udr og brugt således.
og så ifølge sædvanlig velunderettet kilde XX - sad en mand YY i Generaldirektorattet omkring 1980 - 82 og gennemgik maskintjenestens materiel og specialvogne.
og opdagede så måske at der stod en vogn ( Tender 201/tjenestevogn 338 ) i maskintjenestens vognpark - hvor den rettelig hørte hjemme i specialvognene
og vupti - ingen ombytning af tendere.
tender 201 har så altid været koblet til maskine 201 til udr
hvis således - intet mysterium !!!!!
men lidt kedeligt
mvh
henning h087