N uden tender - opsummering

af henning h087 ⌂, Græsted, 10/11 2014, 12:48 (3675 dage siden) @ Ole M. Nielsen

:-)

samme har jeg også konstateret.

og har pløjet DJKs Jernbanen (DSB nyt mm) og DSB Vingehjulet(rullende materiel/maskintjenesten) 1968 - 70 samt diverse DSB sumariske/skematiske oversigter igennem - og intet nævnt om Tjgv 338 - ej heller ikke om at tender xxx er ombygget eller overgået til specialvognene. første gang den ses er i oversigten special-og tjenestevogne 1983 som nævnt af Ole !

så !!!!!!

kunne det tænkes :

at tender N 201 blev udpeget til at blive kontrolvægtsvogn for kørekran 145/6 i 1968 - men fortsatte at køre med lokomotivdel N 201, idet man jo først skulle bruge den i 1971/2 som nævnt i Kim C indlæg.

så derfor kører tender 201 stadig med maskine 201 til udr i 1970

201 står så hensat/udr 1970 i Fa uden tender - sendes til Brande/Bjerringbro 1971 og sælges.

og dernæst hvilke tendere ( som kom til DK ) blev lavet i 1943 ved Haine SP - såfremt opl er korekte !

altså - at Tjgv 338 er tender 201 og har været koblet med maskine 201 til udr og brugt således.

og så ifølge sædvanlig velunderettet kilde XX - sad en mand YY i Generaldirektorattet omkring 1980 - 82 og gennemgik maskintjenestens materiel og specialvogne.

og opdagede så måske at der stod en vogn ( Tender 201/tjenestevogn 338 ) i maskintjenestens vognpark - hvor den rettelig hørte hjemme i specialvognene

og vupti - ingen ombytning af tendere.

tender 201 har så altid været koblet til maskine 201 til udr

hvis således - intet mysterium !!!!! ;-)

men lidt kedeligt :-D

mvh
henning h087


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak