Avatar

N uden tender - opsummering

af shipmik, 9/11 2014, 00:22 (3677 dage siden) @ UTJ

Ja, så er der jo kommet kendsgerninger på bord. Det giver nogle svar, men også flere spørgsmål. Det er slået fast af 201'eren kørte i 1970. Men jeg er efterhånden også sikker på, at den tenderløse N, der er på billedet fra 1968 er 201 (med skade på taget). Det betyder, at billedet ikke er taget i 1968, mens nærmere i 1970. Men det løser ikke problemet med at tenderen til 201 er blevet skiftet i 1968 (da den oprindelige blev løftevogn). Hvorfor blev erstatningstender så fjernet igen (som på 1968-billedet) og hvor blev tenderen så af. Eller hvem fik tenderen, da 201 blev flyttet rundt sammen med 208? Måske er tidspunktet, da 201s tender blev omdannet til løftevogn forkert. Måske er det først i 1970. Hvis det er det giver det jo mening i denne sammenhæng og får brikker til at falde på plads. Det giver i hvertfald ikke mening, at 201 får en ny tender i 1968 og at denne bliver "tilbageleveret" i 1970, da maskinen blev hensat.

Ja, en interessant diskussion udfra gamle fotos.

Jeg har også grublet som en gal over hvordan 201 og 208 blev flyttet fra Brande til Bjerringbro i efteråret 1975. Var de koblet sammen eller blev de flyttet hver for sig. Selvom jeg stod på toppen af 208 og har været i førerhuset på 201 i Bjerringbro kan jeg overhovedet ikke huske om de var koblet sammen. Var der svejset en kobling på eller hvordan? Nå, men det er også kun 38 år siden!

Bent Mikkelsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak