Så er der hul igennem til Hovedbanen (Jernbanen i dag)
"Nej det er jo 600 m i radius fra station, så det kan naturligvis ikke blive 1.200 m.!"
Nej, det er jo 600 m i radius fra station, så med en 600 meter til en afgangsstation og 600 meter fra en ankomststation må det blive 1.200 m. Det kan naturligvis ikke blive kun 600 m, for så skulle radius fra station være 300 m., og det er den bestemt ikke.
Ja det gav mening nu.. men tror stadigt at fru Jensen har pustet ud. Så lad os nu holde det adskilt...
Men det er da klart at en af de vigtigste grunde til hvorfor den offentlige transport fravælges er netop det første og sidste korte stykke som ofte tager forholdsmæssigt lang tid. Derfor er det også vigtigt at når man først kommer frem til nærmeste offentlige transport at der er kort og pålidelig ventetid til første afgang. Noget som Metroen klarer eksemplarisk kombineret med dens - i bymæssigbebyggelse - høje gennemsnitsfart.