ubegribeligt brok (Jernbanen i dag)
Det er helt klart at er der ikke plads til både sporvogne og biler, må man tildele dem hver sine korridorer.
I et nyanlagt net skal de selvfølgelig ikke køre i blandet trafik!
Det er en meget væsentlig faktor i alle nyanlæg af sporveje/letbaner i disse år, bare se Ring 3 planerne, eller planerne fra Odense og Århus (dog er der vist et lille stykke med blandet trafik i den Århusianske plan).
Cyklisterne kører alligevel hvor det passer dem, så man må som med bilerne begrænse cykelstiernes plads hvor det er nødvendigt.
Ved Nørreport er en stor del af den indvundne plads ved reduktion af kørebaner inddraget til cykelparkeringsøer. Det er måske nok dejligt for cyklisterne, men ærligt talt ikke en særligt smart udnyttelse af pladsen. Man er gået fra møgforhold til luxusforhold for cyklisterne.
Skal en sporvejs/letbanelinie i fremtiden føres ind til Nørreport, er netop denne del af arealerne ideelle at inddrage til stoppested, og vil nok også blive det. Her kan man også lave vendemulighed for tovejsvogne. En videreføring ad Vester voldgade til Rådhuspladsen og Hovedbanegården vil dog også være logisk, her er pladsforholdene også til det: I midterrabatten ad Vester voldgade som førhen, og så via Jarmers plads til Rådhuspladsen, naturligvis også i reserveret areal. Herfra kan man lave reserveret areal ad Vesterbrogade frem til Hovedbanegården.
Mvh MSS