ubegribeligt brok (Jernbanen i dag)
Cyklisterne kører alligevel hvor det passer dem, så man må som med bilerne begrænse cykelstiernes plads hvor det er nødvendigt.
Mange fodgængere render også, hvor det passer dem. Skal vi også indskrænke fortovene?
Ved Nørreport er en stor del af den indvundne plads ved reduktion af kørebaner inddraget til cykelparkeringsøer. Det er måske nok dejligt for cyklisterne, men ærligt talt ikke en særligt smart udnyttelse af pladsen. Man er gået fra møgforhold til luxusforhold for cyklisterne.
Forhold som der sandt at sige også er brug for. Selv her midt om vinteren er stativerne stort set fyldt op. Uanset om man skal videre med tog og bus eller har ærinde i området, så er det et praktisk sted at parkere cyklen.
Derimod kan man godt stille spørgsmålstegn ved sløjfningen af busterminalen. Hvor de linier der ender ved stationen før havde hver deres helle, skal alle nu stige på ved det samme stoppested. Det skal naturligvis give problemer. Men arkitekterne har haft en drøm om at hele siden mod Indre By skulle inddrages til en plads, selvom den kroniske pladsmangel på stedet var og er åbenlys.
Med venlige Nørreport-hilsner
Leif Jørgensen