Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ikke så ubegribeligt endda (Jernbanen i dag)

af mss-logoff, 31/1 2015, 22:13 (3588 dage siden) @ UTJ

Ja det er virkeligt ærgerligt at man ikke var mere visionære. I myldretiden kunne det have været optimalt at køre med to sammenkoblede togsæt, eller i det mindste at man havde togsæt med mere end tre vogne.

Faktisk er pladsen på perronerne til, at man ved ombygning af dørpartierne har plads til 4-vognstog, men det ser ikke ud til at blive til noget. Jeg havde ellers håbet at Metroen ville foreslå indbygning af en ekstra mellemvogn i togsættene da man i myldretiden nåede "loftet" for hvor mange man kunne transportere. I stedet har man fjernet sæder så der er mere plads til at stå som sild i en tønde. Tak for det Metro...

Mht. stationerne forstår jeg heller ikke "logikken" i trapperne til gadeplan. Der er jo enkelte ikke så dybtliggende stationer der har hele vejen op (ihvertfald Fasanvej). Hvorfor f.. så ikke gøre det alle steder? Nå, men det var vel en spareøvelse, som vi bare må leve med.

Mvh
MSS


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak