Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Timeplanen - en beskrivelse (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 14/11 2013, 22:22 (4036 dage siden) @ ThomasTT

Problemet er den konkrete udformning. Det er jo ikke så simpelt bl.a pga vending i Aarhus. Så vidt jeg har forstået er ideen nu, at Aarhus-Odense og Aarhus-Aalborg begge skal kunne køres på ca. 53 minutter. Det er svært at forstå, hvorfor det ikke er nok, at den ene af de strækninger kan klares på den tid. Det kunne potentielt spare måske 5 milliarder.


Planen for køretiderne ser sådan her ud (indtil videre):

København - Odense: 58 min
Odense - Aarhus: 55 min
Aarhus - Aalborg: 60 min


ok men så bliver der også en undtagelse fra, at timeplanen skal vurderes på afgangstider, som det ellers ofte fremhæves. I sydgående retning må afgang fra Aarhus jo så ske 65 minutter efter afgang fra Aalborg.

Her er det så, at man kunne overveje at bytte om på tiderne Aarhus-Odense/Aalborg.
En udretning Randers-Hadsten kunne måske gøres for en milliard og spare noget nær det samme tid som en 4-5 milliarder temmelig kontroversiel vejle fjord bro.
Ja man lægger i så fald tidsbesparelsen et mindre optimalt sted, men det er dog syd for Randers og man får vejle med, udover selvfølgelig at spare en masse milliarder

Men så er man hurtigt oppe på 70-75 minutter hvis man skal have Vejle med, når man tæller stationsophold og deceleration samt acceleration med.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak