Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Timeplanen - en beskrivelse (Trafikpolitik)

af Jakob, 14/11 2013, 08:42 (4036 dage siden) @ ThomasTT

Hej
Jeg vil lige prøve at beskrive ideen med time planen, som jeg har forstået den, så kan I andre suplerer og stille uddybende spørgemål. Det er vel ret skidt hvis vi der interesserer os for jernbaner ikke forstår det.
Ideen er at togene skal mødes i knudepunkteterne og afgå på et bestemt minuttal, så det bliver let at koordinerer regional og lokal trafikken i forhold til de hurtige tog. Der er vel ikke noget i vejen for at togene , de hurtigste, afgår hver halve time på de tider af dagen hvor der er efterspørgsel. Mellem de hurtige lyntog skal de øvrige lyn, ic og regional tog så kører.
Hvis det skal være enkelt og effektivt, så skal togene køre på fast minuttal hver time.

De steder hvor man vil bygge nye stykker jernbane. Fx ved vest fyn, vejle og sydfor århus bliver der plads på skinnerne til at der kan køre lokaltog ofte og stationer i mindre byer kan genåbne. Dermed bliver Vejle og Odense i endnu højere grad by-centre med effektiv offentlig togtransport.

Jeg håber I andre kan suplerer
Mvh Jakob


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak