Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Info om køb og salg af materiel (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 24/6 2011, 23:24 (4903 dage siden) @ BlackThorneDK

Som de fleste ved, så er hovedformålet med Jernbanen.dk at holde styr på de danske jernbaners rullende materiel. Desværre sker det stort set aldrig, at redaktionen bliver informeret, når der købes/sælges materiel i Danmark, men vi må i stedet finde ud af det ad andre kanaler.
Nu læser jeg i denne tråd - nærmest i en sidebemærkning - om 3 vogne, der har skiftet ejere uden det er noteret i databasen.

- OHJ Glm-vogn i Bruunshaab
- P-vogn i Funder (senere videresolgt til Dr. Malmquist i Tdr)
- Do-vogn til Lyngby (Frilandsmuseet)

Vogn 1.
Det må være OHJ Glm 350 som jeg sidst har set i Gørlev i 2008. Hvem er den solgt til? Hvornår? Hvor befinder den sig i dag?

Jeg har ikke set nummeret på vognen, men der står en OHJ vogn hos den gamle papfabrik i Bruunshaab ved Viborg.
Vognen er indrettet med en udstilling med en række fotos, og er i god stand. Jeg skal derud i weekenden, så jeg kan lige tage en check på den.

Det er OHJ 354 der står i Bruunshåb.
Jeg har taget et par billeder med min iphone, så de er ikke helt så pæne i farverne. Men litreringen kan da læses :)

[image]
OHJ_354-1.jpg

[image]
OHJ_354-2.jpg

[image]
OHJ_354-3.jpg

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Hele emnet:

RSS Feed af emne

ContecRailDSB ME1528
Motorfordon för Järnvägar
Motorfordon för Järnvägar

I 1925 udgav Aktiebolaget Hässleholms Werkstäder i Hässleholm en brochure med en oversigt med tekst og billeder over alle de forskellige typer af motordræsiner, som firmaet kunne levere. Brochuren er i pdf-format og fylder 6 Mb.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak