Materielbørs? - en konklusion? (Generelt)
Så set i det lys kan jeg godt forstå, at klubberne er en kende kritiske med hvem, der orienteres og får lov at købe. Og her vægter en organiseret klub eller en erfaren ophugger adskilligt højere end en overbegejstret privatperson, der tror at tog er noget, der vedligeholder sig selv.
Det sidste er der formentlig også mange klubber som tror (eller har troet). Vi kan også komme med eksempel på FFJ C 72, AHTJ MT 1, dertil en del privat-indkøbt som fx senere er kommet under fx MHVJ's vinger.
Foreninger er jo blot en samling mennesker som går sammen - og privatkøb kan sådan set også danne rammen om foreninger som kun har ét og kun ét køretøj som formål, hvilket er langt mere overskueligt end en veteranbane, der som oftest har langt mere end ét køretøj pr. aktivt medlem. Veteranbaner er fine, men fokus er ofte på meget andet end at bevare gamle og interessante (forståeligt - overlevelse og bane har sin absolutte vigtighed).
Små materielforeninger vil faktisk være fornuftige, men er jo ikke DVF-egnede.......