Materielbørs? - Korrektion vedr. DVF ... (Generelt)
Med fare for at gentage mig selv; DJK tilbyder materiel, som man ikke ønsker at bevare til andre klubber!
Hvorfor er det kun klubber under DVF, der bliver informeret om "overskuds" materiel?
Det har jeg da vist ikke sagt noget om ...
Jeg kender ikke DJKs aktuelle praksis og eventuelle procedure (bortset fra den interne), da jeg jo fratrådte som DJK-formand allerede i 2004, men det er i al fald en kendsgerning, at DJK både i min formandstid og også senere faktisk har udfoldet store anstrengelser for at finde nogen, der overhovedet var interesseret i at overtage materiel, som DJK ønskede at afhænde.
Men det er da heldigvis lykkedes i flere tilfælde, hvoraf nogle endda har været omtalt her i dette forum; jeg nævner i flæng:
- Q-vogn i Sundsøre
- Gs-vogn i Hvalpsund
- OHJ Glm-vogn i Bruunshaab
- P-vogn i Funder (senere videresolgt til Dr. Malmquist i Tdr)
- Do-vogn til Lyngby (Frilandsmuseet)
Disse køretøjer er oven i købet alle afhændet til "ikke-klubber", så kritikken af DJK er aldeles ubegrundet og forfejlet.
Hele problemet og dermed diskussionen forekommer at være en smule pseudo-agtig, al den stund både DJK og - som vi hører - NSJK angiveligt må gøre sig de allerstørste anstrengelser for overhovedet at finde nogen, der er interesseret i de køretøjer, man vil afhænde.
Og hermed mener jeg, at jeg har belyst de sider af sagen, som jeg har forudsætninger for at belyse, og foretaget de præciseringer og korrektioner, som jeg har fundet nødvendige, så jeg vil trække mig tilbage fra yderligere debat om emnet.
Og Filip Gram bliver jeg alligevel aldrig enig med (om dette ) ...
Mvh
LH