Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Materielbørs? - Korrektion vedr. DVF ... (Generelt)

af Filip Gram, 21/6 2011, 16:48 (4910 dage siden) @ L.H. Jensen


Det jeg i bund og grund anfægter er om DVF virkelig skal have lov til at sidde som en almægtig organisation og vedtage hvad der må "leve" og hvad der ikke må? Jeg mener klart nej! - Når DVF når frem til at en enhed kan skrottes mener jeg at en naturlig vej burde være et offentligt udbud (som her) inden ophugningen sættes i værk!


DVF er en brancheorganisation for veterantogsoperatører og har som sådan ingen som helst kompetance mht. de respektive foreninger rullende materiel. Men der er praksis for, at materiel (også andet end rullende) som ønskes afhændet i eet eller andet omfang tilbydes de øvrige medlemmer. Men DVF er ikke en "almægtig organisation", man kan ikke "vedtage" noget (om køb og salg af materiel), og man kan følgelig heller ikke "nå frem til at en enhed kan skrottes". Emnet kommer slet ikke på dagsordenen - der er blot tale om gensidig underretning medlemmerne imellem.

Du har selvfølgelig ret - jeg retter til:
Det jeg i bund og grund anfægter er om DVF-medlemmerne ved deres forsamlinger udenfor DVF-referat virkelig skal have lov til at sidde som en almægtig organisationer og vedtage hvad der må "leve" og hvad der ikke må? Jeg mener klart nej! - Når DVF når frem til at en enhed kan skrottes mener jeg at en naturlig vej burde være et offentligt udbud (som her) inden ophugningen sættes i værk!

For DJKs vedkommende er der en nøje fastlagt procedure for udveksling af materiel (rullende og ikke rullende) mellem DJK-banerne og mellem banerne og "hovedforeningen", som i øvrigt ejer alt det rullende materiel. I øvrigt tilbydes alt det materiel, som DJK ønsker at afhænde, til andre klubber.

Ja... Og deraf kan man udlede?? Jeg fisker efter hvorfor DJK (og alle andre) er så bange for at udbyde materiellet offentligt?

Mht. MH 374 var mit egentlige budskab blot, at der med en bevaret bestand på mindst 5 MH'ere ikke er gået noget "historisk" tabt ved, at lige netop den er hugget op, og det er derfor helt misvisende at sammenligne den med VNJ C 20 - eller VaGJ M 1 ...

Ikke andet end muligheden for endnu en køreklar... Men enig, "forbrydelsen" er langt værre med de to andre!

Og vi kan nu engang ikke bevare alle køretøjer; så blev der hurtigt mangel på sporplads (og penge)

Fuldstændig enig. Men lad nu være med at tro at klogskaben kun bor i et hus. Fordi nogen mener noget er uinteressant betyder det ikke at alle gør det... Derfor: Når I sidder efter jeres DVF-møde og referenten er gået og beslutter div enheders skæbne, så lad dog de enheder få en chance mere og udbyd dem offentligt. Hvad er det farlige i det??


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak