Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af tgpsen, 19/9 2019, 21:51 (1890 dage siden) @ Pyloriis

Hvis du alene talte om lange rejser, fx lyntog til kbh, kunne det til nød fungere, fordi den egentlige rejse er så lang ift det kaos, men i ramme alvor at tro, at du får færre biler på pendler destinationer, Herning, Silkeborg, Randers osv ved at indlægge meningsøse shuttle-tog, altså.. det er jo noget man kender fra lufthavne, fordi de rent fysisk ikke kan ligge i centrum. Det er jernbanens store fordel. Og den skal så skrottes. Jeg tror det vil være så slemt, at regionaltog slet ikke overlever det.


Vrøvl.
Det tager mange år at ombygge nuværende banegård med kærestrøm ig bygge tunneller.

Og de nuværende strækninger befares imens.

Inden da er passagererne væk.

De bliver hængende mens der bygges tunneler og sættes kørestrøm op.

Desuden er biltrafikken ved at bryde samnen, så hvor skal de nennesker søge hen?

Toget, f.eks.?

Endvidere taler alt for at der kommer en form for roadpricing.

Endnu fler over i toget.

Sp nej et skift vil ikke få kunderne til at vælge bilen.

Vejle og Horsens har tog gennem byen, og stadig passagertrafik.
Haderslev og Åbenrå ligger for enden af stikbaner, og har nu ingen trafik. Togskiftet i Vojens og Rødekro fik kunderne til at vælge bilen.

låst
2405 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak