Aarhus / stationer /trafik (Generelt)
At årsagerne til at man bygger West Link er nogle andre end for Citytunlen i Mlamö.
Det er ikke rigtig sandt, eller i hvert fald meget forsimplet. Begge steder er det en kombination af ting, ligesom det også ville være i Aarhus.
Malmø byggede også to nye stationer. Triangeln, der ligger helt centralt, og Hyllie, der er ny byudvikling med arena og andet.
I Gøteborg har meget af den store modstand gået på at de kunne få mere betjening af selve byen hvis de havde bygget metro i stedet, men man valgte at gøre Gøteborg C gennemkørende. At få to nye stationer er en del af årsagen, men den øgede kapacitet og muligheder for lokal- og fjern-tog er også en kæmpe del af det.
I Gøteborg er de to nye stationer er mere centrale end Hyllie, og begge underjordiske og dyre, hvilket nok ville være for meget for mindre byer som Malmø og Aarhus, men projekterne er ikke voldsomt forskellige.