Aarhus / stationer /trafik (Generelt)
Vil du i ramme alvor kalde det et "besynderligt argument" at formålet med en tunnel allerede er delvist opfyldt i form af forlængelsen af Odderbanen? Du er vel klar over, at milliardinvesteringer skal ses i forhold til forbedringer ift status quo?
Hvis man ville, kunne man lægge et tredie spor på skanderborg-strækningen til letbane-tog , så var alle disse forstæder også reelt på en city tunnel og det vil ikke koste mere end bare frokost-udgifterne ved planlægningen af en city-tunnel, men selv dette er næppe relevant fordi Aarhus H er så velplaceret og altid vil være totaltdominerende, langt mere end Malmö, hvor man sender tog videre ind under centrum og videre til en mange gange større by, der kun ligger minutter væk.
Jeg ved ikke hvad dit københavn-forslag går ud på, men jeg tør godt gætte på, at det er noget, der koster svimlende milliardbeløb og årtiers byggerier. Og bare ikke kommer til at ske. Ligesom en city-tunnel i Aarhus. Den er faktisk bygget.
Ville det ikke være sjovere at udtænke realistiske projekter?