Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af tgpsen, 18/9 2019, 19:23 (1891 dage siden) @ pjl

Man kan også gøre som man plejer. Det er endnu billigere.
Jeg forstår ikke den der 'ting må aldrig udføres bedre end godt nok!' idé.


Nej, men prøv: hvad er der realistisk set penge til, og hvilke forbedringer kan vi som land financiere.

Der er stort set ubegrænset penge at låne hos de investorer der er overbevist om projektets profitabilitet.
Det får mig ind på et egentlig OT emne:
Hvad er lånte penges egentlige ontologiske natur?
Jeg fandt et klip jeg ikke kan genfinde med den forrige trafikminister hvor han argumenterer for at en Kattegatbro med jernbane vil udtømme vores lånemuligheder og derfor forårsage at andre trafikforbedringsprojekter må udskydes. Altså at landet har en given lånekapacitet hvert år.
Der må jeg indvende at låns natur er forskellig alt efter deres formål, og at de derfor ikke kan adderes i forhold til en tænkt lånegrænse. Sml. at ens bankrådgiver har én grænse for lån til nyt tag og en anden til ferie i Thailand.

Øh?
Hvordan bortbygger man et scenario med en citytunnel?


Broer og tunneler, helst i lange stræk eller under bykernen, det kan simpelthen ikke blive dyrt nok.

Næh, hvis det har en god forrentning, kan det ikke blive for dyrt.

låst
2496 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak