Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af Pyloriis, 18/9 2019, 09:03 (1894 dage siden) @ tgpsen

Det primære formål er fjernbane uden rebroussement i Århus. Det behov er der stadig.

I dag forløber 34% af rejsetiden København - Ålborg mellem Århus og Ålborg. Efter Kattegatbroen er bygget er det 54%.
https://ing.dk/artikel/se-oversigten-saa-meget-tid-sparer-kattegatbro-i-forhold-til-tim...
Alt hvad der kan forkorte den tid vil være eksceptionelt populært nord for Århus.


Til hvilken nytte? Hvis man rejser nord/syd giver det ingen mening at køre ind til Aarhus, hvis man skal til/fra Aarhus er en tunnel flintrende ligegyldig.

Det vil være langt billigere og give væsentlig færre gener at anlægge en smutvej uden om Aarhus længere vestpå.


Enig.
Og man kan med den undergrund som Aarhus tilsyneladende er bygget på overveje om det giver mening med tunnel på noget tidspunkt!

https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/kaempe-tunnel-star-faerdig

Med de udfordringer som nuværende Aarhus H byder på burde man nok placere en ny banegård vest for byen og forbinde nuværende med den nye ved hjælp af batteritog.

Lige som ved Haderslev og Åbenrå.

Uddyb!

Billigere og mere nytte for ALLE og kun et skift for dem der gerne vil til Aarhus centrum.

Skal dem til Ålborg også skifte?

Næ. De kan sørme blive siddende da der IKKE længere er tale om en sækbanegård.
Ligesom pointen i ideen!

låst
2549 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak