Midlertidig Østerport station
Østerport Stations midlertidighed
brugere ønskede mere dokumentation
I tidsskriftet "Den tekniske Forenings Tidsskrift", 22de Aargang, 1898-1899, er der side 125-138 en artikel om "Kystbanen Østerbro-Helsingør" forfattet af "Afdelingsingeniør ved Statsbaneanlægene Sophus M. Andersen", hvoraf bl. a. dette fremgår, side 132:
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"
Hej Thomas,
Glimrende fund, tak! Københavns banegårdsforhold blev ordnet, for Østerbro stations vedkommende ved at man anlagde Boulevardbanen og førte stationens perronspor, der hidtil havde endt blindt, under stationsbygningen og viaduktanlægget ved nuv. Oslo Plads. Så "midlertidigheden" må - efter teksten at dømme - de facto være ophørt ved Boulevardbanens indførelse på stationen.