Benyttelsen af N 201-210
Situationen midt april 1970: 201 og 207 hensat feb-marts, overkomplet ureparerede 205, 208 og 210.
Set fra kørselsfordelingen uændret dampdrift til leveringen af MZ 1413.
Man forventede MZ 1411-1426 leveret i perioden 10/3-10/12 1970, og det kom også til at holde.
Levering af 1411 forventet 10/3, 1412 10/4, 1413 24/4, 1414 10/5.
Med levering af 1411= MZ 1404 og My 1131 tilbage til 1. distrikt og MX 1022 tilbage til 2. distrikt.
- - - 1412= My 1132 tilbage til 1. distrikt.
- - - 1413 = My i 2042-2043 Fa-Ng-Fa
- - - 1414 = My i 2711-2740 Fa-Hr-Fa
Ved evt. forsinket levering af MZ blev der opstillet to dampløb. Det ene løb fra 31/5-18/6 med 1 E og 2 N med N i 2711-2734 Fa-Hr-Fa og 2042-2035 Fa-Ng-Fa. Det andet fra 19/6- 10/8 med 2 E og 1 N med N i 2711-2734 Fa-Hr -Fa. Disse blev ikke nødvendige.
Damplokomotiverne skulle på den tid trykprøves 1 gang om året. Om 207 og kørsel 30/5 kan det jo være vanskeligt for kilometerkontoret at notere noget, hvis der ikke dukker en rekvisition på kul eller olie eller en lokomotivfører-rapport op. Hvis tid for årlig trykprøve har været i orden, kan den godt have været ude at køre, svaret kunne maskinbogen fra mdt Fa give, men det er nok mere end tvivlsomt om den er bevaret.
M v h
Georg