Benyttelsen af N 201-210

af Georg Schmidt, 14/12 2018, 22:54 (2170 dage siden) @ Ole Lund Jensen
redigeret af Georg Schmidt, 14/12 2018, 23:20

Situationen midt april 1970: 201 og 207 hensat feb-marts, overkomplet ureparerede 205, 208 og 210.
Set fra kørselsfordelingen uændret dampdrift til leveringen af MZ 1413.
Man forventede MZ 1411-1426 leveret i perioden 10/3-10/12 1970, og det kom også til at holde.
Levering af 1411 forventet 10/3, 1412 10/4, 1413 24/4, 1414 10/5.

Med levering af 1411= MZ 1404 og My 1131 tilbage til 1. distrikt og MX 1022 tilbage til 2. distrikt.
- - - 1412= My 1132 tilbage til 1. distrikt.
- - - 1413 = My i 2042-2043 Fa-Ng-Fa
- - - 1414 = My i 2711-2740 Fa-Hr-Fa

Ved evt. forsinket levering af MZ blev der opstillet to dampløb. Det ene løb fra 31/5-18/6 med 1 E og 2 N med N i 2711-2734 Fa-Hr-Fa og 2042-2035 Fa-Ng-Fa. Det andet fra 19/6- 10/8 med 2 E og 1 N med N i 2711-2734 Fa-Hr -Fa. Disse blev ikke nødvendige.

Damplokomotiverne skulle på den tid trykprøves 1 gang om året. Om 207 og kørsel 30/5 kan det jo være vanskeligt for kilometerkontoret at notere noget, hvis der ikke dukker en rekvisition på kul eller olie eller en lokomotivfører-rapport op. Hvis tid for årlig trykprøve har været i orden, kan den godt have været ude at køre, svaret kunne maskinbogen fra mdt Fa give, men det er nok mere end tvivlsomt om den er bevaret.

M v h
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak