Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nærbanen til Arden (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 28/11 2014, 01:10 (3657 dage siden) @ Niels Bak

Han er ikke helt smart den borgmester. Hobro er det helt op lagte sydlige endepunkt for nærbanen og dermed også det oplagte skiftepunkt til landstrafikken. Hvis man tænker bare lidt i sammenhængende trafik (og det gør både DSB, Transportministeriet og banedanmark), så vil nærbane til Hobro blot styrke argumentet for at så mange tog som muligt stopper i byen. Det samme vil til gengæld ikke uden videre gælde for Arden, hvor man så skal ind i en diskussion med Himmerland Kommunen og kan enden med at skulle køre "baglæns" for at kunne skifte til et tog sydpå.

Derimod kan Himmerland Kommune godt droppe diskussionen om Skørping eller Støvring, hvis man forlænger til Hobro. Med et større sydligt endepunkt, så vil det være mest logisk at droppe dem begge som IC-station...

Mon ikke borgmesteren er blevet misforstået eller fejlciteret. Altså, han må mene, at forlængelsen til Hobro vil koste et IC-stop, dog ikke Hobro selv men den ellers overlevende af Skørping/Støvring. Det må være det, han mener, ellers giver det ikke meget mening.

Arden-løsningen virker udmærket. Jeg synes ikke Hobro er en naturlig endestation. Det er en større by, men stationen ligger ringe og Aalborg er hurtigere tilgængelig med Ic-tog ligesom både Randers og Aarhus.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak