Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Djævlen ligger i detaljen Hobro-Frederikshavn/Hirtshals (Trafikpolitik)

af Svend, 22/4 2014, 16:38 (3877 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Men da Frederikshavn-Skagen ikke bliver elektrificeret, vil man (igen) komme i den situation, at man kører med diseltraktion under elledninger. I dette tilfælde vil man køre med diesel under elledninger Skørping-Frederikshavn. Med mindre man bryder løbet i Frederikshavn, hvilket giver passagererne togskift i Frederikshavn - og så ryger noget af idéen bag direkte tog Skørping-Skagen jo.

Langt de fleste passagerer på Skagensbanen kører kun lokalt, så ulempen ved at skifte i Frederikshavn er nok til at overse.

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak