Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Djævlen ligger i detaljen Hobro-Frederikshavn (Trafikpolitik)

af Gæst1, 22/4 2014, 14:52 (3877 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

...og du er sikker på at de "6 DSB forbindelser" er selvstændige ekstra tog, og ikke blot 6 afgange, der køres af DSB materiel istedet for NJ? Denne model har været diskuteret, da NJ således kan undlade at købe "for meget" nyt materiel, ved eks. at lade DSB køre de afgange, hvor der traditionelt er flest rejsende - eksempelvis i myldretider eller ved skolerejser (Læsøfærgen eller lign), istedet kunne NJ så køre andre afgange med flere togsæt, og alle er glade :-)

Dette vil også betyde, at DSBs fortsatte forbindelser mere er et spørgsmål, om økonomisk fornuft ift anskaffelse af materiel, end decideret mangel på kapacitet på skinnerne. Men der er sikkert ikke kapacitet til at køre "både og"

...og retteligt er det vel en krydsningsstation mellem Lindholm og Hjørring, der er afsat penge til i Togfonden - netop for at muliggøre kørsel med godstog, på alle tider af døgnet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak