Djævlen ligger (stadig) i detaljen Hobro-Skørping (Trafikpolitik)
De fleste planer jeg har læst, der har taget højde for overtagelsen, har i store træk følgende:
2 tog i timen Aalborg-Hobro, evt. et der vender i Skørping
1 tog i timen Aalborg-Aarhus med stop ved større stationer, herunder Hobro; fortsætter ikke til København
1 tog i timen Aalborg-København med stop i Randers, Aarhus og Odense
Kilderne er bl.a.
Trafikplan for den statslige jernbane 2012-2027, Trafikstyrelsen, 2013
Jernbaneinfrastrukturen nord for Århus, Region Nordjylland, 2010
Undtagelsen er følgende, der kun har et lokaltog syd for Aalborg, men stadig toget til Aarhus og København (og dermed kun nærbane i timedrift):
Topfonden DK, Trafikstyrelsen, 2013
Her er fokus dog ikke på lokale tog, og dermed kan halvtimedriftstoget være udeladt for overskueligheden.