Djævlen ligger i detaljen Sindal, Vrå, Støvring, Skørping (Trafikpolitik)
Som tidligere nævnt i tråden om fremtidens tog, bliver det en brat opvågning for lokalpolitikerne, når de opdager at regionens aftale om overtagelse af lokaltrafikken betyder dårligere betjening af DSB i hel Nordjylland.
Når valget skal stå mellem Støvring og Skørping, mener jeg at embedsmændenes indstilling udelukkende bygger på brugere på de enkelte stationer og ikke det mest logiske. Alle,der skal nordpå vil blive betjent af nærbanen fra alle stationer. Problemer er de passagerer, der skal sydpå. Her vil Skørping være oplagt, da alle kan bruge nærbanen hertil og skifte. Hvis Støvring vælges vil passagerer i Skørping skulle køre nordpå til Støvring for derefter at skifte for at komme sydpå.
Den allerbedste løsning ville have været hvis man havde ladet nærbanen haft sit sydlige endepunkt i Hobro, men sådan skal det åbenbart ikke være. Det kunne ellers have givet Hobro og Arden bedre og hyppigere betjening nordpå end nu. Hvor står Arden i dette spil? Beholder de IC afgangene? - og hvor længe.