Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banegods (Generelt)

af Claus C Klausen @, 23/11 2012, 22:07 (4391 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg tillader mig at give Thomas ret i hans udtalelser.

Kunder kommer hvis der er økonomi tingene.

Nu er det bare sådan at også flere kommuner har store "interresser" i at "fjerne" diverse læssepladser (spor) da de kan vil bruge området til boligbyggeri. Og ingen vil vel invistere i en bolig hvor der støjes fra jernbanetrafikken. Prøv og så hvor mangen steder der efterhånden er sat støjskærme op.

Fremover bliver alt godstransport måske "gravet" ned under jorden så det ikke støjer.

Allerede nu er der flere steder i landet påbud der gør at betjeningen af kunderne bliver en omkostelig affære. Man må kun rangere på bestemte tider af døgnet, maskinerner må ikke gå i tomgang mere en 15 min osv. Alle disse tiltag er med til "kvæle" godstrafikken i Danmark.

Ydermere "skinner" det jo igennem på flere indlæg i dette forum at persontrafikken har første priotet, derefter kommer godskunderne. Godskunderne forlanger lige så stor punktlighed som en passager gør. Flere virksomheder produceret jo efter devisen "Just in Time" det vil sige at de SKAL have deres gods til tiden, da deres lager køre på skinnerne og ikker er bundet i store lager på virksomheden.

Vi har et tidliger indlæg her i forummet berørt regn og stenskred i Italien og Schwiez. Hvor jeg bl.a. nævnte forsinkelser fra Italien, nogle af disse vare har du allerede modtaget en reklame for at man kan købe i forretningerne. Det vil man også brokker sig over i forretningen hvis det ikke passe, når nu det står i reklamen ikke.

:-) Forsat god Aften

Claus

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak