Banegods (Generelt)
Muligvis ikke, men BDK burde da kunne indse, at de manglende krydsningsmuligheder mellem Ryomgård og Grenaa samt Ribe og Tønder, udover at give nemmere afgang for godstrafikken, også i dagligdagen ville være til gavn for persontogenes regularitet ved driftsuregelmæssigheder.
Vi ser tit netop aflysninger specielt på Grenaabanens yderste del når der er problemer.Derfor burde man havde søgt om midler til opgradering af krydsningsmulighederne.
Mvh.
Poul.
Ideelt set, ja. Men det er jo ikke bare her, infrastrukturen stadig befinder sig på et niveau fra dengang i 70'erne og 80'erne, hvor trafikken var langt mindre end i dag.
Lad os bare nævne de manglende togfølgestationer (med krydsningsmulighed)
- mellem Skanderborg og Silkeborg
- mellem Ribe og Skærbæk
- mellem Skjern og Ølgod
- mellem Vemb og Ulfborg
- mellem Vemb og Holstebro
osv. osv.
Og det ved alle med "skægget i suppen".
Der sker bare ikke et klap! Sådanne "usexede" projekter er der simpelthen ikke stemmer i, og det ved embedsmændene godt, så derfor kommer de aldrig på politikernes bord (projekterne, altså ).
vh
LH