Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banegods (Generelt)

af L.H. Jensen, 23/11 2012, 19:16 (4392 dage siden) @ Poul Andersen

Muligvis ikke, men BDK burde da kunne indse, at de manglende krydsningsmuligheder mellem Ryomgård og Grenaa samt Ribe og Tønder, udover at give nemmere afgang for godstrafikken, også i dagligdagen ville være til gavn for persontogenes regularitet ved driftsuregelmæssigheder.
Vi ser tit netop aflysninger specielt på Grenaabanens yderste del når der er problemer.

Derfor burde man havde søgt om midler til opgradering af krydsningsmulighederne.

Mvh.
Poul.

Ideelt set, ja. Men det er jo ikke bare her, infrastrukturen stadig befinder sig på et niveau fra dengang i 70'erne og 80'erne, hvor trafikken var langt mindre end i dag.

Lad os bare nævne de manglende togfølgestationer (med krydsningsmulighed)
- mellem Skanderborg og Silkeborg
- mellem Ribe og Skærbæk
- mellem Skjern og Ølgod
- mellem Vemb og Ulfborg
- mellem Vemb og Holstebro
osv. osv.

Og det ved alle med "skægget i suppen".

Der sker bare ikke et klap! Sådanne "usexede" projekter er der simpelthen ikke stemmer i, og det ved embedsmændene godt, så derfor kommer de aldrig på politikernes bord (projekterne, altså :-) ).

vh
LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak