Banegods (Generelt)
Og så vil vende tilbage til mit tidligere fremsatte synspunkt:
For kunden er det største problem simpelthen at finde frem til en godsoperatør og derefter overhovedet at formå denne til at tage sig af godset!
Det er ikke unormalt at kunden henvender sig til Banedanmark, og de så henviser til godsoperatører. At operatørerne så rammer muren pga. andre omstændigheder, skal de vel ikke klandres for. Er du ved at gå i 'der kommer aldrig møller på skinner til Esbjerg' selvsving igen?
Det må andre afgøre - men vi kan jo tales ved den 2. december på Odderbanen
Nej, jeg prøver egentlig bare at placere ansvaret, hvor det efter min mening hører til, og det er ikke (kun) hos Banedanmark. Det er i højere grad hos de mulige (men alt for usynlige) operatører, men først og fremmest hos politikerne, der i blind naivitet (eller fuldt bevidst) og sikker tro på "markedet" har ladet dette råde alene på et område, der lige så lidt som jernbanepersontrafikken kan fungere på rene markedsvilkår ...
Og her ser jeg ingensomhelst udsigt til ændring, nok så mange skåltaler og fine rapporter til trods!
(og kald det så gerne "Esbjerg-møllevinge-selvsving" ...)
God weekend!
vh
LHJ