Banegods (Generelt)
Netredegørelsen er naturligvis retvisende og gyldig. Det gode spørgsmål er så, om den rent juridisk/moralsk skal være gældende for hele det pågældende år, eller om den kan ændres undervejs.
2013-kortet - ændret i forhold til 2012 - ser sådan ud:
http://www.bane.dk/db/filarkiv/13386/Gods_Bilag_3_1C_2013_040912.pdf
God aften!
Netredegørelsen for 2013 er heller ikke "10 potter p.. værd" på dette punkt ...
- havnebanen i Skagen mangler, selvom den rent faktisk er i brug (bortset fra nu, hvor der mangler en bro undervejs derop ...)
- omvendt angives stadig, at der skulle være en driftsklar havnebane i Hirtshals, skønt sporforbindelsen har været fjernet i årevis
- Skives aldeles overgroede (og muligvis aflåste) havnebane angives fortsat som "driftsklar"
- Lemvig har driftsklart læssespor og rampe, og godskunder vil med garanti blive modtaget med "flag og faner" - alligevel mangler stationen på planen
- Grenås havnebane, der er i god og brugbar stand, mangler
- Horsens mangler stadig, selvom der ekspederes godstog
- veteranbanestrækningen Høng-Gørlev påstås åben for godstrafik
Der kan utvivlsomt findes flere fejl ...
"Venstrehåndsarbejde"!!!!
Så her er der basis for at kritisere Bdk ...
Mvh
LHJ