Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banegods (Generelt)

af L.H. Jensen, 23/11 2012, 17:32 (4392 dage siden) @ Svend

Netredegørelsen er naturligvis retvisende og gyldig. Det gode spørgsmål er så, om den rent juridisk/moralsk skal være gældende for hele det pågældende år, eller om den kan ændres undervejs.

2013-kortet - ændret i forhold til 2012 - ser sådan ud:
http://www.bane.dk/db/filarkiv/13386/Gods_Bilag_3_1C_2013_040912.pdf

God aften!

Netredegørelsen for 2013 er heller ikke "10 potter p.. værd" på dette punkt ...
- havnebanen i Skagen mangler, selvom den rent faktisk er i brug (bortset fra nu, hvor der mangler en bro undervejs derop ...)
- omvendt angives stadig, at der skulle være en driftsklar havnebane i Hirtshals, skønt sporforbindelsen har været fjernet i årevis
- Skives aldeles overgroede (og muligvis aflåste) havnebane angives fortsat som "driftsklar"
- Lemvig har driftsklart læssespor og rampe, og godskunder vil med garanti blive modtaget med "flag og faner" - alligevel mangler stationen på planen
- Grenås havnebane, der er i god og brugbar stand, mangler
- Horsens mangler stadig, selvom der ekspederes godstog
- veteranbanestrækningen Høng-Gørlev påstås åben for godstrafik

Der kan utvivlsomt findes flere fejl ...

"Venstrehåndsarbejde"!!!!

her er der basis for at kritisere Bdk ...

Mvh
LHJ


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak