Banegods (Generelt)
I den artikel, som jeg endnu ikke har et link til, så fremgår det, såvidt jeg husker, at godsoperatørerne 50 gange om året (!!!) må afvise anmodninger fra kunder pga. lukkede godsspor. Vist nok derfor et forslag om regionale godsbanegårde, så tilslutningskørsel med lastbiler ikke bliver for lang. Glæder mig til at få fingrene i den visionsplan.
Fordi der kommer een forespørgsel pr. uge, begrunder det så opretholdelsen af dobbelt så mange sidespor ?
Og hvorfor skal f. eks. sidesporet i Sulsted opretholdes, når der ikke er en industri i området, der passende kan anvende jernbanetransport? Eller Sindal, Kvissel, Rønbjerg oma.
Det er faktisk temmeligt omkostningstungt også at sende eet lokomotiv af sted efter een vogn. Vi skal op og tale om store volumener, før jernbanetransport bliver rentabelt. Møllevingerne er et godt eksempel, ligesom transitgodset, men lokalt i Danmark?
/Jan