Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banegods (Generelt)

af Tolpen, 23/11 2012, 19:56 (4392 dage siden) @ L.H. Jensen

Sikke en energi ift Netredegørelsens fortræffeligheder der udvises. Lad os da håbe, den samme energi har været brugt, da NR 2014 var i offentlig høring....ellers vil BDK sikkert gerne høre om rettelser alligevel...(LHJ: Prøv at skrive en mail til BDK istedet for et indlæg her...)

Netredegørelsen er BDKs "salgsoversigt" ift. operatører, der vil søge om at køre på BDKs net for køreplanen 2014 (ansøgningsfrist april 2013). Det er nok en anelse unfair at diskutere fejl og mangler for Hirtshals, Skagen og Lemvig, da de som bekendt ikke ligger på BDKs infrastruktur, og derfor slet ikke bør være med på listen (der er kontaktadresser til NJ og MJBA andetsteds i NR)

Horsens er naturligvis ikke nævnt, da der ikke er godsfaciliteter. Cementtogene der kørte til Horsens, blev losset på BDKs arealer, via særlig aftale, idet BDKs hovedlager ikke lever op til normale krav til læsseveje mm. Her anviste BDK plads, da godskunden (ikke operatøren) henvendte sig ditekte til BDK.

I forhold til Alu-toget Grenå - Tønder, findes der faktisk en klausul i DSBs kontrakt, hvor passagertog kan flyttes, såfremt godstog alternativt alene vil kunne komme frem om natten (gælder bl.a. for Grenå banen), men dén var der vist aldrig nogen der tænkte på.

Og ja, Skive og andre steder er officielt åbne, så BDK har en "udfordring", hvis der er nogen, der søger til april om at køre der...

Det skal generelt bemærkes at Netredegørelserne ikke er juridiske dokumenter, og kun skal virke som grundlag for de ansøgninger, der kommer til den "årlige køreplan". og derfor alene skal være opdaterede frem til 8 måneder før køreplansskiftet

Y


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak