Banegods (Generelt)
Det er faktisk temmeligt omkostningstungt også at sende eet lokomotiv af sted efter een vogn. Vi skal op og tale om store volumener, før jernbanetransport bliver rentabelt. Møllevingerne er et godt eksempel, ligesom transitgodset, men lokalt i Danmark?
/Jan
Der kan godt køres gods lokalt i Danmark. Aluminiumstoget mellem Grenaa Havn og Tønder Industrispor Nord var et eksempel herpå. Der er anlagt private spor begge steder og toget befordrede hver gang 10 læssede vogne.
En af udfordringerne var kørslen på Grenaa- og Tønderbanen, hvor manglende krydsningsmuligheder automatisk betød kørsel om natten, med de ekstra udgifter denne medførte, ligesom lokomotiv og personale var bundet heraf.Mvh.
Poul.
Enig, det er/var en skandale!
Men der var ingen, der fik forklaret sagens rette sammenhæng for den måbende offentlighed, og ingen der satte bevillinger til nye krydsningsstationer på den politiske dagsorden - Bdk kan ikke bare anlægge nye stationer over driftsbudgettet ...
vh
LH