Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK (Generelt)
Der står ret tydeligt i pressemeddelelsen at der er sporskiftedrevene som ikke fysisk kan arbejde sammen med sporkonstruktionen. Om man nu tror på hvad Banedanmark skriver er så sin egen diskussion, men hvis de har ret i deres beskrivelse, er der for en gangs skyld ikke signalprogrammet der skal skydes på.
Hmm, men på den anden side vil jeg ikke blive superoverrasket hvis det i sidste ende viser sig at problemet er at det nye sikringanlæg ikke giver sporskifterne tid nok til at stille om før det konkluderer at der er fejl, og det hele bliver løst med en softwareopdatering der giver et sekunds længere strøm til motoren. Jeg siger ikke det er sandsynligt at det er det -- det ville være en forholdsvis inkompetent forklaring -- men alt andet i sagen virker også tilsvarende langt ude ...
Jeg drevet været i drift på Lille Syd i nogle år på de gamle 1977-anlæg syd for Køge. Og det nye sikringsanlæg på Lille Syd skulle være det samme som den i Nykøbing F.