Problemerne på Sydbanen fortsætter (Generelt)
Sporskifteproblemerne i Nykøbing F fortsætter. Nu til på tirsdag d. 21/12
https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...
Gad vide hvor mange relæsikringsanlæg med tilhørende reservedelsfabrikker samt nye kilometer spor Banedanmark kunne have fået for alle de milliarder af kroner, der efterhånden er smidt efter det nye signalsystem (både faste og mobile anlæg)?Mvh.
VW
ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.Her i Nordjylland er det "det gammeldaws" sikringsanlæg fra 2020 i Lindholm der giver størst problemer med massere af aflysninger og forsinkelser. Når man først er kommet ud på ETCS nord for Lindholm kører det bare.
Altså fatter slet ikke hvorfor at de er aflyst hele vejen fra Østerport. Er der da ikke kapacitet i Næstved til at vende togene i Næstved, det ville i det mindste gavne lidt mere end at aflyse hele ruten og evt. overfylde togene til/ fra Helsingør.
Og hvorfor kan det tage så lang tid at fikse sporfejl? Er ikke nogen ekspert på området men det giver slet ikke mening
Som et svar på mit eget svar kørte der også idag Ifl. Rejseplanen og Din Station et “hurtigtog” fra Østerport via København- Køge - Ringsted banen til Næstved med IC3 i stedet for videre til Nykøbing F, dette er en rimelig god mulighed da man ikke har så mange andre..
Mon ikke bare det var de daglige myldretids afgange du har set.
De går nemlig kun til og fra Næstved.