Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK (Generelt)
I min optik, så burde sådan en pressemeddelelse være udsendt allerede den 12. december, da Banedanmark første gang konstaterer, at lortet ikke virker til den nye køreplans start og ikke, når projektet for 3. gang udsættes. Og så er spørgsmålet lige, hvad de egentlig ved. For DSB kom til at sige, at Banedanmark mener, at skidtet er ordnet den 17. januar 2022. Det var muligvis en intern meddelelse, der ikke skulle have været ud til passagererne. Men det kom den.
Den 17. december var den første melding. Problemet må have været lige siden at driften blev genoptaget. Inklusiv testkørsler inden da, hvor det burde have været håndteret.
Jeg tror også, at Banedanmarks amatøragtige ageren er nået til et punkt, hvor vi pendlere simpelthen ikke gider mere. Det er pissefrustrerende, at lige meget hvad Banedanmark rører ved, så går det galt og bliver markant forsinket.
Der er allerede nogle, som er stoppet, da de har fundet nyt arbejde eller tager bilen. For mange det kommet lang over tålegrænsen. Ellers kan jeg ikke se, at Banedanmark har udsendt en pressemeddelelse ved genåbning. Det kunne være de har været klar over problemerne. Desværre har DSB brugt det at arbejdet skulle være færdig, som en del af PR for køreplansskiftet.
Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.
Banedanmark har ikke mere folk at lægge skinner i det omfang - det får man ude fra. Sporskifterne blev lagt i sommers, men der må gået eller galt når det først viser sig, når der kommer et drev på.