Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemerne på Sydbanen fortsætter, pressemeddelse fra BDK (Generelt)

af Peter Christensen, 23/12 2021, 11:34 (1068 dage siden) @ mikedk2100

Jeg tvivler på, at det er den menige medarbejder ude i den virkelige verden, der er komplet inkompetent... Med over 150 års erfaring, så burde der være en hvis viden om at lægge skinner og sporskifter i firmaet.

Erfaringen i et givet firma udgøres ikke af hvor mange år firmaet har eksisteret, men af de ansatte medarbejdere.
Et firmas alder er ofte en art markedsføringsgimmick.

For mange år siden bemærkede en kollega at firmaer har det med at gentage fejl med et interval, som svarer til gennemsnitsancienniten på de ansatte.
Det lyder jo ganske logisk, at hvis et firma virker som en svingdør (= medarbejderne er kun ansat i relativt kort tid inden de forsvinder igen), så kniber det med at holde på erfaringen.
Dog kender jeg intet til anciennitetsopgørelser fra BDK, men det var måske værd at kikke på?
Måske også de underleverandører, som BDK bruger?
Jeg har bemærket, at kunderne i den butik, som jeg render rundt i, helt fast har spørgsmål til anciennitet når de kommer og endevender os. Deres tilgang er at hvis der er for stor udskiftning af personer, så er det skidt. Det kan i sidste ende betyde færre eller ingen penge derfra.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak