Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemerne på Sydbanen fortsætter (Generelt)

af DTog, 17/12 2021, 22:00 (1074 dage siden) @ andersj

Sporskifteproblemerne i Nykøbing F fortsætter. Nu til på tirsdag d. 21/12

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...


Gad vide hvor mange relæsikringsanlæg med tilhørende reservedelsfabrikker samt nye kilometer spor Banedanmark kunne have fået for alle de milliarder af kroner, der efterhånden er smidt efter det nye signalsystem (både faste og mobile anlæg)?

Mvh.
VW


ETCS level 1 giver vel ikke de store fordele i forhold til status quo. Det er vel billigere end ATC men dyrere end level 2 lige umiddelbart.

Her i Nordjylland er det "det gammeldaws" sikringsanlæg fra 2020 i Lindholm der giver størst problemer med massere af aflysninger og forsinkelser. Når man først er kommet ud på ETCS nord for Lindholm kører det bare.

Altså fatter slet ikke hvorfor at de er aflyst hele vejen fra Østerport. Er der da ikke kapacitet i Næstved til at vende togene i Næstved, det ville i det mindste gavne lidt mere end at aflyse hele ruten og evt. overfylde togene til/ fra Helsingør.
Og hvorfor kan det tage så lang tid at fikse sporfejl? Er ikke nogen ekspert på området men det giver slet ikke mening


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak